T.C
SİNCAN KAYMAKAMLIĞI
SİNCAN ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ
2019-2023 STRATEJİK PLANI
Sunuş
2023 eğitim vizyonunda belirtildiği üzere değişen dünya şartlarında bilgi toplumunun insanını yetiştirmeyi amaç edinen eğitim yuvası olan Sincan Anadolu İmam-Hatip Lisesi olarak bu sorumluluğumuzun farkındayız. Bu nedenle eğitim alanındaki yeni yaklaşımları takip ediyor “Daha iyi bir eğitim imkânını nasıl sağlarız?” sorusunu sürekli kendimize soruyoruz. Sincan Anadolu İmam-Hatip Lisesi olarak geleceğimizi öğrencilerimizle yeniden yapılandırmanın heyecanını ve umudunu yaşıyoruz.
Okulumuzun kurum kültürü; yeni şartlara göre oluşmakta hatta planlanmaktadır. Bize bu konuda rehberlik eden 2023 eğitim vizyonunda belirtildiği gibi imam hatip liselerinde yapılması planlanan değişiklikler bizim geçtiğimiz eğitim-öğretim yıllarında elimizden geldiğince yapmaya çalıştığımız değişikliklerle neredeyse birebir örtüşüyor. Bu bağlamda öğrencilerimizi akademik ve sosyal anlamda en iyi şekilde geleceğe hazırlamak bizim en büyük temennimizdir. Bunun için kurduğumuz kurullarda aldığımız kararlar hep bu doğrultuda oldu. Ayrıca kalite takip sistemi bünyesinde yapılan faaliyetler de bu amacı destekledi. Öne çıkan değer ve ilkeler; liderlik, katılımcı karar alma, herkese eşit uzaklıkta olma, sürekli gelişme mantığı, hedeflerle yaşama, saygı, hoşgörü, insan haklarıdır.
Hazırlanan bu stratejik plan ile amaçladıklarımız; okulumuzun akademik düzeyde ve sosyal anlamda gelebileceği en iyi yere gelmesini sağlamak, okul ile çevre ilişkilerini geliştirmek, ülkemize ve çevremize inançlı ve bilgili bireyler kazandırmak, kendi ile barışık, düşünen ve özgün üretimlerde “Ben de varım!” diyebilen nesiller yetiştirebilmektir.
Belirli bir süre içerisinde oluşturulan “Sincan Anadolu İmam Hatip Lisesi Stratejik Planı” ile okulumuzun misyonu ve vizyonu, kuruluş /var oluş amacına uygun bir biçimde ortaya konulmuş ve bu vizyona ulaşmak için stratejik amaçlar ve hedefler belirlenmiştir.
Vizyonumuz yönünde daha yoğun iş birlikleri oluşturmayı ve paydaşlarımızdan çok destek sağlamayı hedefleyen bu plan, okulumuzu daha ileriye götürmek için verdiğimiz ve vereceğimiz çabaların yol haritası olacaktır. Geniş katılımla oluşturulmuş bu planda emeği geçen tüm paydaşlarımıza teşekkür borçluyuz.
SÜLEYMAN KONDU
Okul Müdürü
Sunuş. Hata! Yer işareti tanımlanmamış.
BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ5
Okulun Kısa Tanıtımı *. Hata! Yer işareti tanımlanmamış.
Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler. 6
GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) AnaliziHata! Yer işareti tanımlanmamış.
BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER. 19
BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER. 22
TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM... 22
TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI24
TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE. 27
EKLER:Hata! Yer işareti tanımlanmamış.
2019-2023 dönemi stratejik plan hazırlanması süreci Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibinin oluşturulması ile başlamıştır. Ekip tarafından oluşturulan çalışma takvimi kapsamında ilk aşamada durum analizi çalışmaları yapılmış ve durum analizi aşamasında paydaşlarımızın plan sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır.
Durum analizinin ardından geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir.
STRATEJİK PLAN ÜST KURULU
Üst Kurul Bilgileri |
Ekip Bilgileri |
||
Adı Soyadı |
Unvanı |
Adı Soyadı |
Unvanı |
Süleyman KONDU |
Okul Müdürü |
Tuba ŞENER |
Rehber Öğretmen |
Sedanur ÜNLÜOĞLU |
Müdür Yardımcısı |
Keziban Y.ALDANMAZ |
Öğretmen |
Serkan PALA |
Müdür Yardımcısı |
Merve D.ÇELİK |
Öğretmen |
Turgut AYDINLI |
Müdür Yardımcısı |
Ferhat TAŞDEMİR |
Öğretmen |
Neslihan ÖZDEMİR |
Okul Aile Birliği Baş. |
Cenap Murat AK |
Öğretmen |
|
|
|
|
Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.
Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.
Okulumuzun temeli 1970 yılında Sincan’ın merkezinde mahalli imkânlar ve dernek yardımı ile atılmıştır. Maddi imkansızlıklar nedeniyle inşaata yedi yıl ara verilmiş, 1977 yılında 93 öğrencisi ile eğitim- öğretime başlamıştır.
Bulunduğu konumdan 2008’de Kültür Değerlerimizi Yaşatma ve Eğitime Hizmet Derneği tarafından yaptırılan Törekent’ teki binaya taşınmıştır. 2008’den 2019’a kadar bu binada hizmet vermiştir.
2019-2020 eğitim-öğretim yılında Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu seçilerek şu anki adresine taşınmıştır. Aynı yıl Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığının imzaladığı bir protokole dayanarak örgün eğitimle birlikte hafızlık eğitimi projesinin bir parçası olmuş ve bünyesine ortaokul kısmı da dahil edilmiştir.
Okulumuz Sincan Anadolu İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu bulunduğu eğitim –öğretim bölgesinde gerek fiziksel gerekse akademik şartlar anlamında tek olma özelliğine sahip Anadolu İmam Hatip Fen ve Sosyal Bilimler Lisesi’dir.
Okulumuzun bulunduğu alan 19.506 metrekareyi kapsamaktadır. Okulumuzun ön ve arka tarafında toplam 9364 metrekarelik alan yeşil alan ve öğrencilerimizin kullanımına bırakılmış çeşitli spor ve dinlenme alanları bulunmaktadır. Etrafı ihata duvarı ile çevrilmiş ve 24 saat kamera sistemi ile izlenmektedir.
Okulumuzda; 64 derslik (35’i aktif olarak kullanılmaktadır), 1 kütüphane, 1 spor salonu, 2 biyoloji laboratuvarı, 2 kimya laboratuvarı, 3 fizik laboratuvar, 1 çok amaçlı salon, 2 eğitim araçları odası, 2 grup rehberliği odası, 3 ibadet amaçlı kullanılan oda, 2 resim odası, 2 rehberlik odası, 1 öğretmenler odası, 2 müzik odası, 3 müdür yardımcısı odası, 1 müdür odası, 1konferans salonu, 1destek eğitim odası, 1 etüt odası bulunmaktadır.
Okulumuzda eğitim- öğretim faaliyetleri güçlü akademik kadrosuyla oldukça verimli bir şekilde sürdürülmektedir. Okulumuzda 1 müdür, 3 müdür yardımcısı bulunmaktadır. Okulumuzda değişik branşlarda 45 öğretmen görev yapmaktadır. Bunların dışında 1 memur bulunmaktadır. Okulumuz öğrenci sayısı 732’dir. Ulaşım ise; otobüs, dolmuş ve okul servisleri ile yapılmaktadır.
Okulumuz bünyesinde öğrencilerimizin ufkunu açmak ve onları yeni bir hayat daha iyi hazırlamak amacıyla projeler, fuarlar, etkinlikler, geziler düzenlenmekte, çeşitli sosyal kültürel sportif yarışmalara katılım sağlanmakta ve bu faaliyetlerle ilgili öğrencilerimizden ve velilerimizden oldukça olumlu dönütler alınmaktadır.
Dinimizin günümüz insanına doğru anlatımında ve din hizmetlerinin sunumunda bireysel yeterliliğe ve temsil kabiliyetine sahip bireyleri hayata ve yükseköğretime kazandırarak, Türk Milli Eğitimi’nin temel amaç ve ilkelerini en üst seviyede gerçekleştirmek için 1970 yılında Sincan Merkezinde temelleri atılmış 1977’den bu yana sayısız birey yetiştirmiş, 45 yıllık bir kurum kültürüne sahip köklü bir mazisi olan okulumuz; başarılarını katlayarak artırmak için bir ekip çalışması ortaya koymaya devam edecektir.
Okulumuzun temel girdilerine ilişkin bilgiler altta yer alan okul künyesine ilişkin tabloda yer almaktadır.
Temel Bilgiler Tablosu- Okul Künyesi
İli:ANKARA |
İlçesi: SİNCAN |
||||||
Adres: |
Osmanlı Mahallesi Vatan Caddesi No:97 06930 SİNCAN/ANKARA |
Coğrafi Konum (link)*: |
https://www.google.com/maps/place/Sincan+Anadolu+%C4%B0mam+Hatip+Lisesi/@39.9485683,32.5765923,15z/data=!4m6!3m5!1s0x14d3303f00000001:0x7aca289d9b472bc0!8m2!3d39.9485683!4d32.5765923!16s%2Fg%2F11csrfqvn5 |
||||
Telefon Numarası: |
(312) 2675797 |
Faks Numarası: |
- |
||||
e- Posta Adresi: |
122486@meb.k12.tr |
Web sayfası adresi: |
sincananadoluimamhatiplisesi.meb.k12.tr |
||||
Kurum Kodu: |
122486 |
Öğretim Şekli: |
Tam Gün |
||||
Okulun Hizmete Giriş Tarihi : 1977 |
Toplam Çalışan Sayısı * |
81 |
|||||
Öğrenci Sayısı: |
Kız |
432 |
Öğretmen Sayısı |
Kadın |
30 |
||
Erkek |
349 |
Erkek |
20 |
||||
Toplam |
781 |
Toplam |
50 |
||||
Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
:18 |
Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
:18 |
||||
Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
:11 |
Şube Başına 30’dan Fazla Öğrencisi Olan Şube Sayısı |
: |
||||
Öğrenci Başına Düşen Toplam Gider Miktarı* |
|
Öğretmenlerin Kurumdaki Ortalama Görev Süresi |
8 |
||||
Okulumuzun çalışanlarına ilişkin bilgiler altta yer alan tabloda belirtilmiştir.
Çalışan Bilgileri Tablosu*
Unvan* |
Erkek |
Kadın |
Toplam |
Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı |
3 |
1 |
4 |
Sınıf Öğretmeni |
0 |
0 |
0 |
Branş Öğretmeni |
|
|
|
Rehber Öğretmen |
0 |
1 |
1 |
İdari Personel |
0 |
1 |
1 |
Yardımcı Personel |
3 |
2 |
5 |
Güvenlik Personeli |
0 |
0 |
0 |
Toplam Çalışan Sayıları |
6 |
5 |
11 |
Okulumuzun binası ile açık ve kapalı alanlarına ilişkin temel bilgiler altta yer almaktadır.
Okul Yerleşkesine İlişkin Bilgiler
Okul Bölümleri * |
Özel Alanlar |
Var |
Yok |
|
Okul Kat Sayısı |
5 |
Çok Amaçlı Salon |
* |
|
Derslik Sayısı |
64 |
Çok Amaçlı Saha |
* |
|
Derslik Alanları (m2) |
3200 |
Kütüphane |
* |
|
Kullanılan Derslik Sayısı |
48 |
Fen Laboratuvarı |
* |
|
Şube Sayısı |
44 |
Bilgisayar Laboratuvarı |
* |
|
İdari Odaların Alanı (m2) |
175 |
İş Atölyesi |
|
* |
Öğretmenler Odası (m2) |
80 |
Beceri Atölyesi |
|
* |
Okul Oturum Alanı (m2) |
6554 |
Pansiyon |
|
* |
Okul Bahçesi (Açık Alan)(m2) |
13.002 |
|
|
|
Okul Kapalı Alan (m2) |
6554 |
|
|
|
Sanatsal, bilimsel ve sportif amaçlı toplam alan (m2) |
300 |
|
|
|
Kantin (m2) |
40 |
|
|
|
Tuvalet Sayısı |
38 |
|
|
|
Diğer (………….) |
|
|
|
|
SINIF |
ERKEK |
KIZ |
TOPLAM |
AİHL - 9. Sınıf / A Şubesi (FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI) |
0 |
21 |
21 |
AİHL - 9. Sınıf / B Şubesi (FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI) |
0 |
22 |
22 |
AİHL - 9. Sınıf / C Şubesi (FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI |
21 |
0 |
21 |
AİHL - 9. Sınıf / D Şubesi (FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI) |
21 |
0 |
21 |
SINIF GENELİNDE TOPLAM: |
42 |
43 |
85 |
AİHL - 10. Sınıf / A Şubesi (FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI) |
0 |
18 |
18 |
AİHL - 10. Sınıf / B Şubesi (FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI) |
0 |
18 |
18 |
AİHL - 10. Sınıf / C Şubesi (FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI) |
0 |
17 |
17 |
AİHL - 10. Sınıf / D Şubesi (FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI) |
14 |
0 |
14 |
AİHL - 10. Sınıf / E Şubesi (FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI |
15 |
0 |
15 |
SINIF GENELİNDE TOPLAM |
29 |
53 |
82 |
AİHL - 11. Sınıf / A Şubesi (FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI) |
0 |
22 |
22 |
AİHL - 11. Sınıf / C Şubesi (FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI |
10 |
0 |
10 |
AİHL - 11. Sınıf / D Şubesi (FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI) |
3 |
9 |
12 |
AİHL - 11. Sınıf / E Şubesi (FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI) |
3 |
9 |
12 |
AİHL - 11. Sınıf / F Şubesi (İMAM HATİP PROGRAMI UYGULANAN ALAN |
9 |
14 |
23 |
AİHL - 11. Sınıf / G Şubesi (İMAM HATİP PROGRAMI UYGULANAN ALAN) |
0 |
20 |
20 |
AİHL - 11. Sınıf / H Şubesi (İMAM HATİP PROGRAMI UYGULANAN ALAN |
10 |
0 |
10 |
AİHL - 11. Sınıf / K Şubesi (İMAM HATİP PROGRAMI UYGULANAN ALAN) |
4 |
8 |
12 |
SINIF GENELİNDE TOPLAM: |
39 |
82 |
121 |
AİHL - 12. Sınıf / A Şubesi (İMAM HATİP PROGRAMI UYGULANAN ALAN) |
0 |
13 |
13 |
AİHL - 12. Sınıf / B Şubesi (İMAM HATİP PROGRAMI UYGULANAN ALAN) |
11 |
0 |
11 |
AİHL - 12. Sınıf / C Şubesi (İMAM HATİP PROGRAMI UYGULANAN ALAN) |
20 |
6 |
26 |
AİHL - 12. Sınıf / D Şubesi (İMAM HATİP PROGRAMI UYGULANAN ALAN |
7 |
6 |
13 |
AİHL - 12. Sınıf / E Şubesi (İMAM HATİP PROGRAMI UYGULANAN ALAN) |
0 |
21 |
21 |
AİHL - 12. Sınıf / F Şubesi (İMAM HATİP PROGRAMI UYGULANAN ALAN) |
5 |
8 |
13 |
AİHL - 12. Sınıf / G Şubesi (İMAM HATİP PROGRAMI UYGULANAN ALAN) |
14 |
0 |
14 |
AİHL - 12. Sınıf / H Şubesi (İMAM HATİP PROGRAMI UYGULANAN ALAN) |
8 |
0 |
8 |
AİHL - 12. Sınıf / K Şubesi (İMAM HATİP PROGRAMI UYGULANAN ALAN) |
1 |
9 |
10 |
SINIF GENELİNDE TOPLAM |
66 |
63 |
129 |
TOPLAM KIZ ÖĞRENCİ SAYISI |
240 |
TOPLAM ERKEK ÖĞRENCİ SAYISI |
178 |
LİSE TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI |
418 |
SİNCAN İMAM HATİP ORTAOKULU
SINIF ŞUBE ÖĞRENCİ SAYILARI
|
ERKEK |
KIZ |
TOPLAM |
5-A Sınıfı (Yabancı Dil Ağırlıklı) |
0 |
32 |
32 |
5-B Sınıfı (Yabancı Dil Ağırlıklı) |
29 |
0 |
29 |
5-C Sınıfı (Yabancı Dil Ağırlıklı) |
12 |
11 |
23 |
5-D Sınıfı (Yabancı Dil Ağırlıklı) |
0 |
23 |
23 |
5-E Sınıfı (Yabancı Dil Ağırlıklı) |
14 |
6 |
20 |
5-F Sınıfı (Yabancı Dil Ağırlıklı) |
10 |
10 |
20 |
5-G Sınıfı (Yabancı Dil Ağırlıklı) |
13 |
4 |
17 |
5-H Sınıfı (Yabancı Dil Ağırlıklı) |
6 |
6 |
12 |
5. SINIFLAR TOPLAMI |
84 |
92 |
176 |
|
ERKEK |
KIZ |
TOPLAM |
6-B Sınıfı(Yabancı Dil Ağırlıklı) |
13 |
18 |
31 |
6-C Sınıfı |
0 |
26 |
26 |
6-E Sınıfı |
24 |
0 |
24 |
6. SINIFLAR TOPLAMI |
37 |
44 |
81 |
|
ERKEK |
KIZ |
TOPLAM |
7-A Sınıfı |
18 |
0 |
18 |
7-B Sınıfı |
17 |
0 |
17 |
7-C Sınıfı |
0 |
25 |
25 |
7-D Sınıfı |
0 |
23 |
23 |
7. SINIFLAR TOPLAMI |
35 |
48 |
83 |
TOPLAM KIZ ÖĞRENCİ SAYISI |
192 |
TOPLAM ERKEK ÖĞRENCİ SAYISI |
171 |
ORTAOKUL TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI |
363 |
DONATIM VE TEKNOLOJİK KAYNAKLARIMIZ
Teknolojik kaynaklar başta olmak üzere okulumuzda bulunan çalışır durumdaki donanım malzemesine ilişkin bilgiye alttaki tabloda yer verilmiştir.
Teknolojik Kaynaklar Tablosu
Akıllı Tahta Sayısı |
35 |
TV Sayısı |
2 |
Masaüstü Bilgisayar Sayısı |
36 |
Yazıcı Sayısı |
10 |
Taşınabilir Bilgisayar Sayısı |
3 |
Fotokopi Makinası Sayısı |
2 |
Projeksiyon Sayısı |
1 |
İnternet Bağlantı Hızı |
50(MB) |
|
|
|
|
Okulumuzun genel bütçe ödenekleri, okul aile birliği gelirleri ve diğer katkılarda dâhil olmak üzere gelir ve giderlerine ilişkin son iki yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir.
Yıllar |
Gelir Miktarı |
Gider Miktarı |
2019 |
65.897,25 |
61.062,69 |
2020 |
43.215,96 |
35.488,76 |
2021 |
93.935,02 |
67.993,83 |
2022 |
167.366,8 |
138.688,69 |
Kurumumuzun temel paydaşları öğrenci, veli ve öğretmen olmakla birlikte eğitimin dışsal etkisi nedeniyle okul çevresinde etkileşim içinde olunan geniş bir paydaş kitlesi bulunmaktadır. Paydaşlarımızın görüşleri anket, toplantı, dilek ve istek kutuları, elektronik ortamda iletilen önerilerde dâhil olmak üzere çeşitli yöntemlerle sürekli olarak alınmaktadır.
Paydaş anketlerine ilişkin ortaya çıkan temel sonuçlara altta yer verilmiştir * :
Olumlu Yönlerimiz:
1- Öğretmenlerimle ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla görüşebilirim.
2- Okul müdürü ile ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla konuşabiliyorum
3- Okulda kendimi güvende hissediyorum.
4- Teneffüslerde ihtiyaçlarımı giderebiliyorum.
5- Okulun içi ve dışı temizdir
6- Okula ilettiğimiz öneri ve isteklerimiz dikkate alınır
Olumsuz Yönlerimiz:
1- Okulun rehberlik servisinden yeterince yararlanabiliyorum
2- Okulda öğrencilerle ilgili alınan kararlarda bizlerin görüşleri alınır.
3- Öğretmenler yeniliğe açık olarak derslerin işlenişinde çeşitli yöntemler kullanmaktadır
4- Derslerde konuya göre uygun araç gereçler kullanılmaktadır
5- Okulun binası ve diğer fiziki mekânlar yeterlidir. (Spor salonunun eksik olması)
6- Okul kantininde satılan malzemeler sağlıklı ve güvenlidir
7- Okulumuzda yeterli miktarda sanatsal ve kültürel faaliyetler düzenlenmektedir
1- Okulumuzda alınan kararlar, çalışanların katılımıyla alınır.
2- Kurumdaki tüm duyurular çalışanlara zamanında iletilir.
3- Her türlü ödüllendirmede adil olma, tarafsızlık ve objektiflik esastır.
4- Kendimi, okulun değerli bir üyesi olarak görürüm.
5- Çalıştığım okul bana kendimi geliştirme imkânı tanımaktadır.
6- Okul, teknik araç ve gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir.
7- Okulda çalışanlara yönelik sosyal ve kültürel faaliyetler düzenlenir.
8- Okulda öğretmenler arasında ayrım yapılmamaktadır
9- Okulumuzda yerelde ve toplum üzerinde olumlu etki bırakacak çalışmalar yapmaktadır
10- Yöneticilerimiz, yaratıcı ve yenilikçi düşüncelerin üretilmesini teşvik etmektedir.
11- Yöneticiler, okulun vizyonunu, stratejilerini, iyileştirmeye açık alanlarını vs. çalışanlarla paylaşır.
12- Okulumuzda sadece öğretmenlerin kullanımına tahsis edilmiş yerler yeterlidir.
13- Alanıma ilişkin yenilik ve gelişmeleri takip eder ve kendimi güncellerim.
Olumsuz Yönlerimiz:
Olumsuz bir durum yoktur.
Olumlu Yönlerimiz:
1- İhtiyaç duyduğumda okul çalışanlarıyla rahatlıkla görüşebiliyorum.
2- Bizi ilgilendiren okul duyurularını zamanında öğreniyorum.
3- Öğrencimle ilgili konularda okulda rehberlik hizmeti alabiliyorum.
4- Okula ilettiğim istek ve şikâyetlerim dikkate alınıyor.
5- Öğretmenler yeniliğe açık olarak derslerin işlenişinde çeşitli yöntemler kullanmaktadır.
6- Okulda yabancı kişilere karşı güvenlik önlemleri alınmaktadır.
7- Okulda bizleri ilgilendiren kararlarda görüşlerimiz dikkate alınır.
8- E-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi ile okulun internet sayfasını düzenli olarak takip ediyorum.
9- Okul her zaman temiz ve bakımlıdır.
10- Okul, teknik araç ve gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir.
Olumsuz Yönlerimiz:
1- Çocuğumun okulunu sevdiğini ve öğretmenleriyle iyi anlaştığını düşünüyorum
2- Okulun binası ve diğer fiziki mekânlar yeterlidir
3- Okulumuzda yeterli miktarda sanatsal ve kültürel faaliyetler düzenlenmektedir
Okulumuzun temel istatistiklerinde verilen okul künyesi, çalışan bilgileri, bina bilgileri, teknolojik kaynak bilgileri ve gelir gider bilgileri ile paydaş anketleri sonucunda ortaya çıkan sorun ve gelişime açık alanlar iç ve dış faktör olarak değerlendirilerek GZFT tablosunda belirtilmiştir. Dolayısıyla olguyu belirten istatistikler ile algıyı ölçen anketlerden çıkan sonuçlar tek bir analizde birleştirilmiştir.
Kurumun güçlü ve zayıf yönleri donanım, malzeme, çalışan, iş yapma becerisi, kurumsal iletişim gibi çok çeşitli alanlarda kendisinden kaynaklı olan güçlülükleri ve zayıflıkları ifade etmektedir ve ayrımda temel olarak okul müdürü/müdürlüğü kapsamından bakılarak iç faktör ve dış faktör ayrımı yapılmıştır.
Güçlü Yönler
Öğrenciler |
1.Sınıf mevcutlarının ideal sayıda olması. 2.Güvenli bir okul ortamının mevcut olması. 3.Öğrencilerin değişen şartlarına uygun eğitim metotlarının uygulanması. |
Çalışanlar |
1. Kadronun yeterli, tecrübeli öğretmenlerden oluşması 2.Okul idaresinin öğretmenlerin isteklerine önem vermesi 3.Okul içinde yapılan faaliyetlerde gönüllülüğün ön planda tutulması
|
Veliler |
1.İlgili çalışan kadrosu sayesinde okula geldiklerinde sordukları tüm sorulara dönüt alabilmeleri. 2.Binanın fiziksel yapısının yeterli olması 3.Öğrencinin devam-devamsızlık veya diğer durumlarıyla ilgili velilere düzenli bilgi verilmesi |
Bina ve Yerleşke |
1.Okul binasının yeni ve çok geniş bir alana kurulmuş olması 2.Okul bahçesinde geniş yer tutması ayrıca basketbol sahalarının olması 3. Kapalı spor salonlarının olması 4.Kantinin yeterli büyüklükte ve donanımlı olması 5.Laboratuvar toplantı salonu, destek eğitim odası ,etüt sınıfı, kütüphane, veli kabul salonu gibi bölümlerle okulun tüm ihtiyaçları karşılayacak nitelikte olması 5.Erkek- kız mescitlerinin ve addesthanelerin olması |
Donanım |
1.Okulda oldukça ayrıntılı ve bilgi anlamında yeterli görsel şölen niteliğinde edebiyat sokağının bulunması 4.Konferans salonunun olması 5.Her sınıfta kitaplıkların bulunması 6.Laboratuvarın olması 7.Mescitlerin oldukça geniş ve yeterli olması 8.Her sene güncel kitaplarla revize edilen bir kütüphanenin olması 9.Okul bahçesinde öğrencinin dinlenebileceği oturma alanlarının ve turnuva yapabilecekleri spor sahalarının olması
|
Bütçe |
1.Okul kantininden gelir elde edilmesi 2.Okul fotokopi odasından gelir elde edilmesi |
Yönetim Süreçleri |
1.İletişime açık bir yönetici kadrosunun olması 2.Anlayışlı ve empati kurabilen yöneticilere sahip olunması 3.Öğretmenin motivasyonunu artıran faaliyetler düzenlenmesi |
İletişim Süreçleri |
Öğretmen –öğrenci- veli arasındaki iletişim sürecinin başarılı bir şekilde ilerlemesi |
Zayıf Yönler
Öğrenciler |
1.Başarı düzeyi düşük öğrencilerin okulumuzu tercih etmiş olması(11ve 12.sınıflar için) 2.TYT-AYT başarısının artsa da istenilen düzeyde olmaması 3.Hedef belirlemede yapılan rehberlik çalışmalarının öğrenci tarafından yeterince değerlendirilememesi |
Veliler |
Veli-okul işbirliğinin zayıf olması |
Çalışanlar |
Hizmet içi eğitim faaliyetleri ile ilgili içerikle ilgili detaylı bilgilendirme yapılmadığı için katılımın az olması |
Fırsatlar
Politik |
1.18 yaşından küçük herkesin (öğrencilerin) sosyal güvence kapsamına alınması. 2. Bakanlığımızın ücretsiz ders kitabı dağıtımı uygulaması 3.Bakanlığımızca, eğitimde öğrenci merkezli ve yapılandırmacı eğitim yaklaşımları ile mesleki eğitimde yeterliğe dayalı modüler eğitim sistemine geçilmesi 4.TÜBİTAK Bilim projelerinin teşvik edilmesi. 5.ERASMUS+ projelerinin teşvik edilmesi 6.İmam-Hatip liselerinin devlet politikaları ile desteklenmesi
|
Ekonomik |
1.Ödenek sıkıntısının olmaması |
Sosyolojik |
1.Bulunduğumuz ilçenin merkez ilçe olmasından dolayı büyükşehrin her türlü imkanına sahip olması 2.Çevre halkının genel olarak muhafazakar bir yapıya sahip olması ve bu sebeple okulun misyonuna sahip çıkması 3.Çoğunluğun geleneksel aile yapısına sahip olması nedeniyle suç oranının diğer yerleşim yerlerine göre düşük olması |
Teknolojik |
1.Bakanlığımızın e-okul internet hizmetlerinin kurumlarımızda etkin kullanımı 2.Kitle iletişim araçlarında ve ulaşımda yeni teknolojilerin kullanılması |
Mevzuat-Yasal |
1. Eğitimde fırsat eşitliğine yönelik alınan tedbirlerin her geçen gün daha artırılması hususundaki çabalar 2.Uluslararası çocuk haklarına yönelik yasal düzenlemelerin, kuralların geliştirilmesi |
Ekolojik |
1.Dünyada tüm toplumlarda artan çevre bilinci 2.Doğal ortamların eğitim ortamlarını(okul) olumsuz etkilemesine karşı(soğuk-sıcak-yağış-ulaşım vb.) teknoloji ve tedbirlerin gelişmesi 3.Çevre bilinciyle ilgili projelerin geliştirilmesi(sıfır atık projesi) |
Tehditler
Politik |
1.Öğrenci nakil sisteminin uygulama sıklığının okulumuzu olumsuz etkilemesi |
Ekonomik |
Velilerin ekonomik düzeyinin düşük olması |
Sosyolojik |
1.Velilerimizin eğitim düzeyinin düşük olması 2.Okulumuzun göç alan bir bölgede olması |
Teknolojik |
Öğrencilerin teknoloji kullanımındaki bilinçsizliğinin ders başarı durumlarını olumsuz etkilemesi |
Mevzuat-Yasal |
Milli eğitim mevzuatına ve yasalara göre okulumuz için hiçbir tehdit bulunmamaktadır. |
EkolojikF |
Ekolojik anlamda hiçbir tehdit bulunmamaktadır |
Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır.
Gelişim ve sorun alanları ayrımında eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin üç temel tema olan Eğitime Erişim, Eğitimde Kalite ve kurumsal Kapasite kullanılmıştır. Eğitime erişim, öğrencinin eğitim faaliyetine erişmesi ve tamamlamasına ilişkin süreçleri; Eğitimde kalite, öğrencinin akademik başarısı, sosyal ve bilişsel gelişimi ve istihdamı da dâhil olmak üzere eğitim ve öğretim sürecinin hayata hazırlama evresini; Kurumsal kapasite ise kurumsal yapı, kurum kültürü, donanım, bina gibi eğitim ve öğretim sürecine destek mahiyetinde olan kapasiteyi belirtmektedir.
Eğitime Erişim |
Eğitimde Kalite |
Kurumsal Kapasite |
Okullaşma Oranı |
Akademik Başarı |
Kurumsal İletişim |
Okula Devam/ Devamsızlık |
Sosyal, Kültürel ve Fiziksel Gelişim |
Kurumsal Yönetim |
Okula Uyum, Oryantasyon |
Sınıf Tekrarı |
Bina ve Yerleşke |
Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireyler |
İstihdam Edilebilirlik ve Yönlendirme |
Donanım |
Yabancı Öğrenciler |
Öğretim Yöntemleri |
Temizlik, Hijyen |
Hayatboyu Öğrenme |
Ders araç gereçleri |
İş Güvenliği, Okul Güvenliği |
|
|
Taşıma ve servis |
Gelişim ve sorun alanlarına ilişkin GZFT analizinden yola çıkılarak saptamalar yapılırken yukarıdaki tabloda yer alan ayrımda belirtilen temel sorun alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.
1.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM |
|
1 |
Tüm öğrencilerin okul imkanlarından eşit olarak yararlanmasını sağlamak |
2 |
Okulumuzun başlangıç ve bitiş saatlerinin makul olması |
3 |
Öğrenci devam-devamsızlığı konusunda velilerin düzenli olarak bilgilendirilmesi |
4 |
Eğitim- öğretim yılı başında okula yeni başlayan öğrencilere oryantasyon yapılması |
5 |
Dezavantajlı öğrenciler için destek eğitimi verilmesi ve yeterli yaşam alanının hazırlanması |
6 |
Yabancı öğrenciler için öğretmenlerin gerekli eğitimi alması ve öğrencilerle birebir ilgilenilmesi |
7 |
DKY kurslarının düzenli ve aktif bir şekilde yapılması |
8 |
Birincil ihtiyaçlar konusunda(ulaşım,giyim,yiyecek)öğrencilere destek verilmesi |
2.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE |
|
1 |
Eğitim koçluğunun yapılması |
2 |
DKY kurslarının düzenli ve aktif yapılması |
3 |
İdarenin ve öğretmenlerin akademik desteği |
4 |
Öğrencilere belirli aralıklarla denemeler düzenlenmesi |
5 |
Öğrencilere üniversite gezilerinin düzenlenmesi |
6 |
Öğrencilere motivasyon eğitimlerinin verilmesi |
7 |
Yükseköğretime devam eden öğrencilerin deneyimlerini paylaşması |
8 |
Kariyer günlerinin düzenlenmesi |
9 |
Sınıf tekrarı yapan öğrencilerle özel ilgilenilmesi |
10 |
Okulda teknolojik araçların yeterli olması ve aktif olarak kullanılması |
11 |
Mesleki tatbikat çalışmalarının yapılması |
3.TEMA: KURUMSAL KAPASİTE |
|
1 |
Yönetim-öğrenci-öğretmen-veli arasında başarılı bir iletişimin olması |
2 |
Okul yönetiminin çalışanlara ve öğrencilere karşı kişisel sorunlarında empatik bir yaklaşım göstermesi |
3 |
Okul binasının yeni ve güvenli olması |
4 |
Okulda tatbikat camisinin ve spor salonunun olmaması |
5 |
Okulda yardımcı personel sayısı yeterli olduğu için okulun hijyen kurallarına uygun olması |
6 |
İş güvenliğini sağlamak için gerekli önlemler alınmış olması |
7 |
Okul güvenliğinin iki güvenlik personeli ve tam zamanlı kamera –alarm sistemiyle sağlanması |
Okul müdürlüğümüz tarafından misyon/ vizyon/ temel ilke ve değerlerinin oluşturulması kapsamında öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz, velilerimiz, çalışanlarımız ve diğer paydaşlarımızdan alınan görüşler sonucunda; stratejik plan hazırlama ekibi tarafından oluşturulan misyon, vizyon, temel değerler; okulumuz üst kurulana sunulmuş ve üst kurul tarafından onaylanmıştır.
Dinini bilen , milli kültürümüz ve evrensel değerler ışığında çağdaş gençler yetiştirmek.
Vatana, millete, dine faydalı olmak için bir vazife verileceği zaman “Kim var?” diye sorulduğunda , “Ben varım !” diyebilecek bir gençlik yetiştirmek.
1) Hem dini hem de pozitif bilimlere önem vermek.
2) Tercih edilen ve topluma güven veren bir kurum olmak.
3) Dürüst, çalışkan, ahlaki değerlere sahip ve girişimci bireyler yetiştirmek.
4) Düşünen, sorgulayan, inancını aklıyla bütünleştiren öğrenciler yetiştirmek.
5) Bilimselliğe ve akılcılığa önem vermek.
6)Milli ve kültürel mirasa saygılı bireyler yetiştirmek.
BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER
Açıklama:
1) Amaç, hedef, gösterge ve eylem kurgusu amaç Sayfa 16-17 da yer alan Gelişim Alanlarına göre yapılacaktır.
2) Altta erişim, kalite ve kapasite amaçlarına ilişkin örnek amaç, hedef ve göstergeler verilmiştir.
3) Erişim başlığında eylemlere ilişkin örneğe yer verilmiştir.
TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM
Eğitim ve öğretime erişim okullaşma ve okul terki, devam ve devamsızlık, okula uyum ve oryantasyon, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitime erişimi, yabancı öğrencilerin eğitime erişimi ve hayatboyu öğrenme kapsamında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı temadır.
Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranlarını artıran, öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunlarını gideren etkin bir yönetim yapısı kurulacaktır.
Stratejik Hedef 1.1. Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranları artırılacak ve öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunları da giderilecektir.Okulumuz 2020 yılında Proje okulu kapsamına alındığı için bu tarihten sonra puanla öğrenci almaya başlamıştır.
Performans Göstergeleri
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
|
Mevcut |
HEDEF |
|||||
|
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
|
|
||
PG.1.1.a |
Kayıt bölgesindeki öğrencilerden okula kayıt yaptıranların oranı (%) |
|
%88 |
%90
|
%0 |
0 |
0 |
|
|
PG.1.1.b |
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinden en az bir yıl okul öncesi eğitim almış olanların oranı (%)(ilkokul) |
|
|
|
|
|
|
|
|
PG.1.1.c. |
Okula yeni başlayan öğrencilerden oryantasyon eğitimine katılanların oranı (%) |
|
%80 |
0 |
0 |
%85 |
%92 |
|
|
PG.1.1.d. |
Bir eğitim ve öğretim döneminde 15 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci oranı (%) |
|
0,01 |
0 |
0 |
0,01 |
0,01 |
|
|
PG.1.1.e. |
Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan yabancı öğrenci oranı (%) |
|
0,01 |
0,01 |
0,01 |
0,01 |
0 |
|
|
PG.1.1.f. |
Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımına uygunluğu (0-1) |
|
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
|
|
PG.1.1.g. |
Hayatboyu öğrenme kapsamında açılan kurslara devam oranı (%) |
|
0 |
0 |
0 |
%96 |
%92 |
|
|
NOPG.1.1.h. |
Hayatboyu öğrenme kapsamında açılan kurslara katılan kişi sayısı (sayı) |
|
0 |
0 |
0 |
125 |
185 |
|
|
Eylemler
No |
Eylem İfadesi |
Eylem Sorumlusu |
Eylem Tarihi |
1.1.1. |
Kayıt bölgesinde yer alan öğrencilerin tespiti çalışması yapılacaktır. |
İlgili müdür yardımcısı ve rehberlik servisi |
Ağustos sonu eylül başı |
1.1.2 |
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinden en az bir yıl okul öncesi eğitim almış olanların oranı (%)(ilkokul |
|
|
1.1.3 |
Okula yeni başlayan öğrencilerden oryantasyon eğitimine katılanların oranının artırılması |
Müdür yardımcısı ve rehberlik servisi |
Eylül başı |
1.1.4 |
Bir eğitim ve öğretim döneminde 15 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci oranının azaltılması |
Tüm öğretmenler ve okul yönetimi |
Tüm eğitim-öğretim yılı |
1.1.5 |
Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan yabancı öğrenci oranının azaltılması |
Tüm öğretmenler ve okul yönetimi |
Tüm eğitim-öğretim yılı |
1.1.6 |
Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımına uygunluğunun artırılması |
Tüm öğretmenler ve okul yönetimi |
Tüm eğitim-öğretim yılı |
1.1.7 |
Hayat boyu öğrenme kapsamında açılan kurslara devam oranının arttırılması |
Tüm öğretmenler ve okul yönetimi |
Tüm eğitim-öğretim yılı |
1.1.8 |
Hayatboyu öğrenme kapsamında açılan kurslara katılan kişi sayısının artırılması |
Tüm öğretmenler ve okul yönetimi |
Tüm eğitim-öğretim yılı |
TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI
Eğitim ve öğretimde kalitenin artırılması başlığı esas olarak eğitim ve öğretim faaliyetinin hayata hazırlama işlevinde yapılacak çalışmaları kapsamaktadır.
Bu tema altında akademik başarı, sınav kaygıları, sınıfta kalma, ders başarıları ve kazanımları, disiplin sorunları, öğrencilerin bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetleri ile istihdam ve meslek edindirmeye yönelik rehberlik ve diğer mesleki faaliyetler yer almaktadır.
Stratejik Amaç 2:
Öğrencilerimizin gelişmiş dünyaya uyum sağlayacak şekilde donanımlı bireyler olabilmesi için eğitim ve öğretimde kalite artırılacaktır.
Stratejik Hedef 2.1. Öğrenme kazanımlarını takip eden ve velileri de sürece dâhil eden bir yönetim anlayışı ile öğrencilerimizin akademik başarıları ve sosyal faaliyetlere etkin katılımı artırılacaktır.
(Akademik başarı altında: ders başarıları, kazanım takibi, üst öğrenime geçiş başarı ve durumları, karşılaştırmalı sınavlar, sınav kaygıları gibi akademik başarıyı takip eden ve ölçen göstergeler,
Sosyal faaliyetlere etkin katılım altında: sanatsal, kültürel, bilimsel ve sportif faaliyetlerin sayısı, katılım oranları, bu faaliyetler için ayrılan alanlar, ders dışı etkinliklere katılım takibi vb ele alınacaktır.)
Performans Göstergeleri:
Ortaöğretimden yükseköğretime geçen öğrenci sayıları 2019-82/2020-50/2021-38/2022-35
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
Mevcut |
HEDEF |
||||
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
|
||
PG.2.1.a |
Ortaöğretimden yükseköğretime geçiş oranı |
%60 |
%65 |
%70 |
%75 |
%80 |
|
PG.2.1.b |
Öğrencilerin yılsonu başarı puanı ortalamaları |
70 |
75 |
76 |
78 |
79 |
|
PG.2.1.c. |
Öğrenci başına okunan kitap sayısı |
10 |
15 |
15 |
20 |
20 |
|
PG.2.1.d. |
Okul/ kurumda etkinliklere katılan öğrenci sayısı |
550 |
0 |
0 |
565 |
570 |
|
PG.2.1.e. |
Takdir veya Teşekkür belgesi alan öğrenci oranı |
%35 |
%40 |
%45 |
%45 |
%45 |
|
PG.2.1.f. |
Disiplin cezası alan öğrenci oranı |
%5 |
%4 |
%3 |
%2 |
%1 |
|
PG.2.1.g. |
Çocuklara şiddet ve çocuk istismarını önlemeye yönelik yapılan etkinlik sayısı |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
PG.2.1.h. |
Madde bağımlılığı ve zararlı alışkanlar konusunda yapılan faaliyet sayısı |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
|
PG.2.1.ı. |
Sağlıklı ve dengeli beslenme ile ilgili verilen eğitime katılan öğrenci sayısı |
436 |
0 |
0 |
245 |
326 |
|
PG.2.1.i. |
Trafik güvenliği ile ilgili açılan eğitime katılan öğrenci sayısı |
543 |
0 |
0 |
225 |
326 |
|
PG.2.1.j. |
Çevre bilincinin artırılması çerçevesinde yapılan etkinliklere katılan öğrenci sayısı |
665 |
423 |
532 |
725 |
235 |
|
PG.2.1.k. |
İlk yardım bilinci konularında açılan eğitim sayısı |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
|
PG.2.1.l. |
Bilim sanat merkezinde yararlanan öğrenci sayısı |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
PG.2.1.m. |
RAM’dan yararlanan öğrenci sayısı |
6 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
PG.2.1.n. |
Kaynaştırma yoluyla eğitim alan öğrenci sayısı |
2 |
0 |
0 |
3 |
3 |
|
PG.2.1.o. |
Özel eğitim öğrencilerinin sosyal, kültürel ve sportif alanlarda, ulusal ve uluslararası derece yapan öğrenci sayısı |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
|
PG.2.1.ö. |
Okulda görülen şiddet olaylarına karışan öğrenci sayısının genel öğrenci sayısına oranı |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
PG.2.1.p. |
Ders dışı egzersiz çalışmalarına katılan öğrenci sayısı |
85 |
0 |
0 |
52 |
32 |
|
Özel eğitime muhtaç ve üstün yetenekli öğrencilerin yetiştirilmesi için etkili tanılama ve kaliteli bir eğitim ile bireylerin potansiyellerini açığa çıkarılmasına ortam sağlayarak bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerini desteklemek hedeflenmiştir.
Koruyucu sağlık hizmetleri, ilk yardım bilinci, sağlıklı beslenme ve kitap okuma alışkanlığı kazandırılması ile ilgili çalışmalar hedeflenmektedir.
Tüm engel grubundaki çocuklardan durumu uygun olanlar; okulumuzda kaynaştırma eğitimine alınmakta, özel eğitim sınıfları ve destek eğitimi yoluyla eğitim hizmetlerinden yararlandırılmaktadırlar.
Öğrencilerimizin bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla yerel ve ulusal düzeyde sportif, sanatsal ve kültürel faaliyetler gerçekleştirilmektedir. Ancak mevcut durumda söz konusu faaliyetlerin izlenmesine olanak sağlayacak bir yapı bulunmamaktadır.
Öğrencilerin motivasyonunun sağlanmasının yanı sıra aidiyet duygusuna sahip olması eğitim ve öğretimin kalitesi için bir gösterge olarak kabul edilmektedir.
Rehberlik Araştırma Merkezince kişisel, akademik ve mesleki rehberlik etkinlikleri yapılmaktadır. Çocuklara şiddet ve çocuk istismarını önlemeye yönelik yapılan etkinlikler ile madde bağımlılığı ve zararlı alışkanlarla mücadele konusunda faaliyetler gerçekleştirilmektedir.
Eğitimin tüm kademelerindeki özel eğitim ve rehberlik hizmetlerinin etkililiği ve verimliliğinin artırılması hedeflenmektedir.
Bütün bireylerin bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerine yönelik faaliyetlere katılım oranını ve öğrencilerin akademik başarı düzeylerini artırmayı hedeflemekteyiz.
Eylemler
No |
Eylem İfadesi |
Eylem Sorumlusu |
Eylem Tarihi |
2.1.1. |
Ortaöğretimden yükseköğretime geçiş oranının arttırılması |
Tüm öğretmenler ve okul yönetimi |
Tüm eğitim-öğretim yılı |
2.1.2 |
Öğrencilerin yılsonu başarı puanı ortalamalarının arttırılması |
Tüm öğretmenler ve okul yönetimi |
Tüm eğitim-öğretim yılı |
2.1.3 |
Öğrenci başına okunan kitap sayısının arttırılması |
Tüm öğretmenler ve okul yönetimi |
Tüm eğitim-öğretim yılı |
2.1.4 |
Okul/ kurumda etkinliklere katılan öğrenci sayısının arttırılması |
Tüm öğretmenler ve okul yönetimi |
Tüm eğitim-öğretim yılı |
2.1.5 |
Takdir veya Teşekkür belgesi alan öğrenci oranının artırılması |
Tüm öğretmenler ve okul yönetimi |
Tüm eğitim-öğretim yılı |
Stratejik Hedef 2.2. Etkin bir rehberlik anlayışıyla, öğrencilerimizi ilgi ve becerileriyle orantılı bir şekilde üst öğrenime veya istihdama hazır hale getiren daha kaliteli bir kurum yapısına geçilecektir.
(Üst öğrenime hazır: Mesleki rehberlik faaliyetleri, tercih kılavuzluğu, yetiştirme kursları, sınav kaygısı vb,
İstihdama Hazır: Kariyer günleri, staj ve işyeri uygulamaları, ders dışı meslek kursları vb ele alınacaktır.)
Performans Göstergeleri
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
Mevcut |
HEDEF |
|||||
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
|
|
||
PG.2.2.a |
Uygulanan yerel proje sayısı |
2 |
0 |
0 |
5 |
8 |
|
|
PG.2.2.b |
“AB Proje sayısı |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
PG.2.2.c. |
Uluslararası hareketlilik programlarına/projelerine katılan öğretmen sayısı |
0 |
0 |
0 |
2 |
7 |
|
|
PG.2.2.d |
Kariyer günleri sayısı |
10 |
10 |
10 |
12 |
12 |
|
|
PG.2.2.e |
Eğitim koçluğundan faydalanan öğrenci sayısı |
90 |
90 |
95 |
95 |
100 |
|
|
PG.2.2.f |
Yükseköğretime geçişle ilgili faliyetlere katılan öğrenci sayısı |
375 |
380 |
385 |
390 |
395 |
|
|
PG.2.2.e |
Mesleki tatbikata katılan öğrenci sayısı |
225 |
0 |
0 |
173 |
186 |
|
|
Eylemler
No |
Eylem İfadesi |
Eylem Sorumlusu |
Eylem Tarihi |
2.2.1. |
Uygulanan yerel proje sayısının artırılması |
Proje koordinasyon ekibi |
Eğitim-öğretim yılı boyu |
2.2.2 |
ERASMUS+ projelerinin yapılması |
Proje koordinasyon ekibi |
Eğitim-öğretim yılı boyu |
2.2.3 |
Kariyer günleri sayısının artırılması |
Tüm öğretmenler |
Eğitim-öğretim yılı boyu |
2.2.4 |
Eğitim koçluğundan faydalanan öğrenci sayısının artırılması |
Tüm öğretmenler |
Eğitim-öğretim yılı boyu |
2.2.5 |
Yükseköğretime geçişle ilgili faliyetlere katılan öğrenci sayısının artırılması |
Tüm öğretmenler |
Eğitim-öğretim yılı boyu |
Günümüzde yapılan çalışmaların izlenmesi-değerlendirilmesi ve geliştirilmesi için hemen her alanda araştırma yapılması, yapılan araştırma sonuçlarına uygun projeler üretilmesi ve iyileştirmeler yapılması gerekmektedir. Kurumumuzun, gelişen yeni ihtiyaçlara ve kalite beklentilerine cevap verecek bir yapıya kavuşması gerekmektedir.
Eğitimde kalitenin artırılması amacıyla; Stratejik Yönetim ve Planlama, yerel, ulusal ve uluslararası proje hazırlama ve uygulama konusunda okul/kurum yöneticilerimize eğitimler verilmekte sonuçlar izlenmekte ve değerlendirilmektedir.
Yerel, ulusal ve uluslararası projeler ile kişilere yeni beceriler kazandırılması, onların kişisel gelişimlerinin güçlendirilmesi ve istihdam olanaklarının arttırılması amaçlanıyor.
Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha nitelikli olarak verilebilmesi için okulumuzun kurumsal kapasitesi güçlendirilecektir.
Stratejik Hedef 3.1.
(Kurumsal İletişim, Kurumsal Yönetim, Bina ve Yerleşke, Donanım, Temizlik, Hijyen, İş Güvenliği, Okul Güvenliği, Taşıma ve servis vb konuları ele alınacaktır.)
Performans Göstergeleri:
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
Mevcut |
HEDEF |
||||
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
|
||
PG.3.1.a |
Lisansüstü eğitimi tamamlayan personel sayısı |
12 |
18 |
19 |
19 |
22 |
|
PG.3.2.b |
Öğretmen başına yıllık mahalli hizmet içi eğitim süresi (saat) |
6 |
6 |
7 |
7 |
8 |
|
PG.3.3.c. |
Mahalli HİE’ye katılan yönetici, öğretmen ve personel sayısı |
12 |
38 |
35 |
18 |
28 |
|
PG.3.1.d |
Başarı belgesi verilen personel sayısı |
0 |
0 |
0 |
65 |
9 |
|
PG.3.1.e |
Üstün başarı belgesi verilen personel sayısı |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
|
PG.3.1.f |
Ödül alan personel sayısı |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
PG.3.1.g |
Okul servis görevlilerine verilen eğitime katılımcı sayısı |
8 |
0 |
0 |
6 |
6 |
|
PG.3.1.h |
Ücretli öğretmen sayısının toplam öğretmen sayısına oranı (%) |
4 |
2 |
2 |
5 |
8 |
|
PG.3.1.ı |
Norm kadro doluluk oranı% |
%100 |
%10 |
%10 |
%10 |
%10 |
|
PG.3.1.i |
Asil yönetici sayısının toplam yönetici sayısına oranı (%) |
%100 |
%100 |
%100 |
%100 |
%100 |
|
PG.3.1.j |
Kadın yönetici sayısının toplam yönetici sayısına oranı |
%25 |
%25 |
%25 |
%25 |
%25 |
|
PG.3.1.k |
Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı |
12 |
13 |
14 |
14 |
14 |
|
Eylemler
Kurumumuzun görev alanına giren konularda, faaliyetlerini etkin bir şekilde yürütebilmesi ve nitelikli ürün ve hizmet üretebilmesi için güçlü bir insan kaynağına sahip olması gerekmektedir. Bu bağlamda okulumuzun beşeri altyapısının güçlendirilmesi hedeflenmektedir.
Okulumuzda akademik yapılanmaya gidlmesiyle beraber başarı oranındaki farklılıklar dikkat çekmiştir. Bu başarının altında yatan sebebin özellikle hizmet içi eğitim seminerlerinde öğretmenlerimizin aldıkları eğitimlerin öğrencilere bilinçli ve doğru bir şekilde aktarılmasının olduğu saptanmıştır. Bu sebeple aynı şekilde hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılımın artması için gerekli bilgilendirme çalışmaları zamanında ve açıklayıcı olarak yapılacak böylelikle öğretmenlerin kendilerini gerek akademik gerekse sosyal anlamda değişen vizyona uyum sağlamaları hedeflenmektedir.
Eylemler
No |
Eylem İfadesi |
Eylem Sorumlusu |
Eylem Tarihi |
3.1.1. |
Yönetici, öğretmen ve diğer personellerin kişisel ve mesleki gelişimi için, yıllık merkezi veya mahalli hizmet içi eğitim faaliyetlerinden en az birine katılımı sağlanacaktır. |
OKUL İDARESİ |
EĞİTİM SÜRESİNCE |
3.1.2 |
Bilgi birikimi ve tecrübe paylaşımını artırmak amacıyla kurum/kuruluş ve STK’larla insan kaynaklarının geliştirilmesi kapsamında yapılan ortak faaliyetlere katılımcı sayısı artırılacaktır. |
OKUL İDARESİ |
EĞİTİM SÜRESİNCE |
3.1.3 |
Başarılı yönetici ve öğretmenlerin ödüllendirilmesi sağlanacaktır |
OKUL İDARESİ |
DÖNEM SONUNDA |
2024-2028 Stratejik Planı Faaliyet/Proje Maliyetlendirme Tablosu
Kaynak Tablosu |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
Toplam |
|
Genel Bütçe |
325.000,00TL |
896.000TL |
600.000TL |
1.112.000TL |
1.440.000TL |
4.373.000TL |
|
Valilikler ve Belediyelerin Katkısı |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Diğer (Okul Aile Birlikleri) |
60.000,00TL |
55.000,00TL |
50.000,00TL |
45.000,00TL |
40.000,00TL |
250.000,00TL |
|
TOPLAM |
160.000,00 |
150.000,00TL |
140.000,00TL |
130.000,00TL |
120.000,00TL |
700.000,00TL |
VI. BÖLÜM: İZLEME VE DEĞERLENDİRME
Okulumuz Stratejik Planı izleme ve değerlendirme çalışmalarında 5 yıllık Stratejik Planın izlenmesi ve 1 yıllık gelişim planın izlenmesi olarak ikili bir ayrıma gidilecektir.
Stratejik planın izlenmesinde 6 aylık dönemlerde izleme yapılacak denetim birimleri, il ve ilçe millî eğitim müdürlüğü ve Bakanlık denetim ve kontrollerine hazır halde tutulacaktır.
Yıllık planın uygulanmasında yürütme ekipleri ve eylem sorumlularıyla aylık ilerleme toplantıları yapılacaktır. Toplantıda bir önceki ayda yapılanlar ve bir sonraki ayda yapılacaklar görüşülüp karara bağlanacaktır.
2019-2023 STRATEJİK PLAN EKİP İMZA SİRKÜSÜ
Keziban Y. ALDANMAZ Merve D.ÇELİK Cenap Murat AK
Öğretmen Öğretmen Öğretmen
Ferhat TAŞTEMİR Aslıhan ERDOĞAN Sedanur ÜNLÜOĞLU
Öğretmen Okul Aile Birliği Bşk. Müdür Yardımcısı
Süleyman KONDU
Okul Müdürü
stratejik plan için TIKLAYINIZ